Werken bij Sena

Sena is een professionele, klantgerichte organisatie actief in de fascinerende muziekindustrie

Met zo'n 48 collega's zetten we ons dagelijks in om de rechten van muzikanten en producenten zo goed mogelijk te vertegenwoordigen. Werk met een helder doel dus, wat maakt dat de betrokkenheid van onze medewerkers groot is. De lijnen zijn kort en onze cultuur is informeel. Spreekt jou dit aan? Bekijk dan onze vacatures.

Sena maakt gebruik van cookies

Sena gebruikt functionele, analytische en tracking cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren en om u van relevante advertenties te voorzien. Door verder gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te klikken, geeft u aan hiermee akkoord te zijn. Wil je niet alle soorten cookies toestaan? Klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

Vacatures:

Applicatieontwikkelaar (37,5 uur)
Lid Raad van Toezicht (financiële portefeuille)
Stagiair(e) Communicatie / Digitale Media (4 tot 5 maanden per september)
 

Applicatieontwikkelaar (37,5 uur)

Samen met je collega’s van de afdeling ben je verantwoordelijk voor ontwikkeling, onderhoud en beheer van alle software en hardware binnen Sena. Hierbij draag je mede zorg voor vernieuwing en doorontwikkeling van onze maatwerksoftware en het rechthebbendenportaal, dat in eigen beheer is ontwikkeld. Binnen de afdeling wordt Agile gewerkt.

Jij bent de gedreven en ambitieuze applicatieontwikkelaar die we zoeken. Je analiseert wijzigingsvoorstellen en bent sparringpartner voor zowel je collega’s op de afdeling als de eindgebruiker. Naast het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten,  ben je verantwoordelijk voor correcte documentatie en gebruikersondersteuning over de werking en mogelijkheden van de bedrijfsapplicaties. Je rapporteert aan de Teamleider ICT.

Jouw profiel
•  HBO werk- en denkniveau (HBO-ICT);
•  Meerdere jaren praktijkervaring met het ontwikkelen van complexe (web)applicaties;
•  C# 4, ASP.NET / MVC en SQL kennen geen geheimen voor je;
•  Je hebt uitstekende kennis van webtechnologie (HTML5, CSS3, jQuery et cetera);
•  Kennis van PL/SQL en Oracle is een pré;
•  Je kunt je goed inleven in operationele, administratieve en financiële processen;
•  Je communiceert helder over jouw analyses;
•  Je bent altijd in voor een sparringsessie;
•  Je bent service- en resultaatgericht plus stressbestendig;
•  Je kunt prima zelfstandig en in teamverband werken.

Ons aanbod
We bieden een uitdagende, professionele werkomgeving in een modern kantoorpand. De primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn marktconform. Het gaat in eerste instantie om een jaarcontract met de optie tot verlenging.

Geïnteresseerd?
Voor meer informatie over de functie kun je bellen met Dick Marjot, Teamleider ICT, op telefoonnummer 035-6251736. Je sollicitatie, inclusief CV en motivatie stuur je per e-mail naar Kitha van Schooten, kvanschooten@sena.nl.


lid raad van Toezicht (financiële portefeuille)

Sena incasseert namens nationale en internationale artiesten en platenproducenten een vergoeding wanneer hun muziek buiten de huiselijke kring ten gehore wordt gebracht. Hierbij kan gedacht worden aan het gebruik van muziek in winkels, supermarkten, cafés en discotheken maar ook op radio- en televisiezenders. Sena is door het Ministerie van Veiligheid en Justitie aangewezen om uitvoering te geven aan de Wet op de naburige rechten en doet dit sinds 1 juli 1993. De inkomsten worden tegen zo laag mogelijke kosten op basis van de draaigegevens van onder andere radio- en televisiestations en aan de hand van wettelijk goedgekeurde reglementen doorbetaald aan de rechthebbende artiesten en producenten in binnen- en buitenland. Op dit moment is er een vacature voor de positie van onafhankelijk Lid van de Raad van Toezicht, financiële portefeuille, ontstaan.

Omvang en samenstelling Raad van Toezicht
De Raad van Toezicht bestaat uit zes personen, waaronder een voorzitter en een financieel deskundig lid, welke beide personen onafhankelijk moeten zijn. De leden worden benoemd voor een periode van vier jaar en zijn eenmaal voor eenzelfde periode herbenoembaar. De leden van de Raad van Toezicht kunnen geen deel uitmaken van het bestuur of de Raad van Aangeslotenen. De Raad van Toezicht vergadert ten minste acht maal per jaar. Het financieel deskundig lid is tevens voorzitter van de Auditcommissie.

Resultaatgebieden Raad van Toezicht
•  Het toezicht houden op het beleid van het bestuur en op de algemene gang van zaken binnen de stichting, met de daarbij behorende aandacht voor resultaten, prestaties en risico's;
•  Het gevraagd en ongevraagd adviseren van het bestuur (statutaire directie) en optreden als klankbord;
•  De toetsing van belangrijke strategische, organisatorische, financiële, personele en performance beslissingen;
•  Het toezicht houden op naleven van relevante wet- en regelgeving;
•  Het toezicht houden op naleving van de richtlijnen Goed Bestuur en Integriteit CBO’s;
•  Het voldoen aan de eisen van de financiële verslaggeving, interne controle en risicobeheersing;
•  Het benoemen, schorsen en ontslaan van het bestuur, evenals het optreden als bevoegd werkgever van het bestuur.

Functievereisten voor het onafhankelijke Lid van de Raad van Toezicht (financiële portefeuille)
•  Ervaring als accountant (RA/partnerniveau) of financieel bestuurder op senior management niveau;
•  Het is een vereiste dat deze functionaris geen belangen heeft bij rechthebbenden of organisaties die licentiecontracten sluiten met Sena;
•  Bestuurlijke kennis en ervaring;
•  Toezichthoudende kwaliteiten en beleidsmatig inzicht;
•  Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen;
•  Het op hoofdlijnen kunnen functioneren als klankbord voor het bestuur;
•  Kennis en ervaring in bestuurlijke besluitvormingsprocessen;
•  Kennis om de bedrijfsresultaten in algemene zin op onafhankelijke wijze te beoordelen;
•  Inzicht in strategische afwegingsprocessen;
•  Kunnen werken in teamverband;
•  Beschikken over eigenschappen als discussievaardigheid, vergadervaardigheid, besluitvaardigheid en communicatievaardigheid;
•  Belangstelling voor de muzieksector en het auteurs- en naburig recht in brede zin;
•  Ervaring met (administratieve) organisaties waar grootschalige dataverwerking plaatsvindt;
•  Affiniteit tot bedrijfsvoering in een (duidelijke) taakafbakening tussen de Raad en het Bestuur;
•  Academisch werk- en denkniveau; brede maatschappelijke belangstelling;
•  Integer en onafhankelijk (vrij van last en ruggespraak);
•  Beschikkend over (helikopterview) kwaliteiten voor een toezichthouder van een complexe organisatie.

Het verwachte tijdsbeslag voor de positie is 2 tot maximaal 3 dagdelen per maand gemiddeld op jaarbasis. 

Sollicitatieprocedure
Wij verzoeken geinteresseerde kandidaten die zich herkennen in het profiel om voor 18 augustus te reageren per brief (Postbus 113, 1200 AC Hilversum) of per e-mail (lidrvt@sena.nl). Na ontvangst van uw sollicitatie ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging van ons. Vervolgens informeren wij u zo spoedig mogelijk, na het verstrijken van de reactietermijn, of u wordt uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. De selectieprocedure bestaat uit minimaal twee gesprekken. Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij u om een Verklaring Omtrent Gedrag en zullen wij een antecedentenonderzoek laten uitvoeren.


Stagiair(e) Communicatie / Digitale media (4 tot 5 maanden per september)

Om de waarde van muziek nog beter te duiden aan muziekgebruikers en -makers zetten we veel communicatiemiddelen in. Als het om content gaat willen wij graag nog een stap maken. Daarom hebben we publieksreizen opgesteld en onze doelen bepaald. Het maken van mooie content en het plotten daarvan krijgt nu onze focus. 

Wij verwachten dat je het bestaande team (een Manager en twee medewerkers) ondersteunt bij de uitvoering van onze contentmarketingstrategie. Je zult dus veel content gaan mappen, maken en plaatsen. Je hebt gevoel voor huisstijl en ‘mooie dingen’. InDesign, video editing en sociale media kennen geen geheimen voor jou. Je schrijft met gemak je eigen teksten (foutloos!). Je zorgt er daarna voor dat onze content ons publiek bereikt. En als het bijvoorbeeld druk is omdat we een evenement organiseren voer je daar ook voorkomende werkzaamheden voor uit.

Wie ben jij en wat kun je?
•  Je volgt een relevante MBO- of HBO-studie, bijvoorbeeld Digitale Media en Communicatie;
•  Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend (woord en geschrift);
•  Je bent een pro in InDesign, Photoshop, video editing programma’s;
•  Je post zelf actief op social media;
•  Je bent minimaal 4 dagen per week beschikbaar.

Wat bieden wij je?
Wij bieden je een meewerkstage met veel ruimte voor eigen initiatief en ambitie bij een professionele organisatie in de muziekindustrie. Alle 48 collega’s zijn betrokken bij elkaar en bij het werk dat wij voor onze rechthebbenden doen. Wij werken in een modern kantoorpand in Hilversum. Uiteraard ontvang je een goede stagevergoeding.

Geïnteresseerd?
Voor meer informatie over de functie kun je bellen met Melanie van de Kuinder, Manager Communicatie, tel. 035-625 1700. Om te solliciteren stuur je je CV en motivatie per e-mail op naar mvandekuinder@sena.nl.