Klacht melden

Ontevreden? Vertel het ons!

Wij doen ons uiterste best je zo goed mogelijk te helpen. Daarom werken we continu aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Toch kan het zijn dat je ontevreden bent. Heb je na contact met onze Servicedesk nog een commentaar of klacht? Dan horen we dat graag van je.

Ik heb commentaar over een vergoeding

Een commentaar is een melding waaruit blijkt dat je het niet eens bent met de hoogte van de door Sena betaalde vergoeding of met het ontbreken van uitbetaling van vergoedingen. Dien een commentaar uiterlijk drie maanden na uitbetaling of na toezending van de specificatie van een aangekondigde uitbetaling of na het jaar van repartitie in, voorzien van een heldere onderbouwing. Dit kan via onderstaand online formulier, per e-mail of per post.

Ik heb een klacht

Een klacht is een schriftelijke melding, niet zijnde een commentaar, waaruit blijkt dat je ontevreden over ons bent of over een besluit dat wij hebben genomen waardoor je individueel en rechtstreeks in jouw belang getroffen bent. Dien de klacht uiterlijk drie maanden na het ontstaan van de klacht in, voorzien van een heldere onderbouwing. Dit kan via onderstaand online formulier, per e-mail of per post.

Wanneer kun je antwoord verwachten?

Binnen een week krijg je van ons een ontvangstbevestiging. Uiterlijk binnen drie maanden handelen we je commentaar/klacht af. Indien een commentaar/de klacht dusdanig complex is dat afhandeling binnen drie maanden niet mogelijk is, dan kunnen we de reactietermijn verlengen tot maximaal één jaar. Voor commentaren/klachten waarbij wij afhankelijk zijn van buitenlandse zusterorganisaties is de termijn van één jaar niet van toepassing. In dat geval maken we aparte afspraken met je over de termijn van afhandeling. In deze bijzondere gevallen, waarin de afhandeling langer duurt dan drie maanden, informeren we je tenminste elke zes maanden over de stand van zaken.

Niet tevreden met het antwoord?

De Sena Geschillencommissie is in het leven geroepen voor een correcte afhandeling van geschillen die mochten rijzen naar aanleiding van het Repartitiereglement en/of de afhandeling van commentaren en klachten. Is jouw commentaar/klacht niet binnen de gestelde termijn afgehandeld of vind je dat een commentaar/de klacht niet naar behoren is behandeld, dan kun je een brief sturen aan de Sena Geschillencommissie. Doe dit binnen drie maanden nadat de genoemde termijn is verstreken. Stuur je brief naar: Secretariaat Sena Geschillencommissie, Postbus 113, 1200 AC Hilversum.

De Geschillencommissie beslist bij wege van bindend advies, tenzij één van de partijen binnen een maand na indiening van het verzoek, de voorkeur aangeeft om het geschil door de rechter te laten beslechten. Voor meer informatie over de Sena Geschillencommissie verwijzen wij je naar artikel 6 van het Algemeen Repartitiereglement en het reglement van de Sena Geschillencommissie.

Sena maakt gebruik van cookies

Sena gebruikt functionele, analytische en tracking cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren en om u van relevante advertenties te voorzien. Door verder gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te klikken, geeft u aan hiermee akkoord te zijn. Wil je niet alle soorten cookies toestaan? Klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

Dien een commentaar of klacht in

Via onderstaand online formulier

Velden met een * zijn verplicht

Uw Contactinformatie

Uw Feedback

Per post

Stuur je commentaar of klacht naar:

Sena
T.a.v. Servicedesk
Postbus 113
1200 AC Hilversum

Per e-mail

Stuur je commentaar of klacht per e-mail naar:

mysena@sena.nl