Sena jaarverslag 2017

Geplaatst op 07 mei 2018
Sena jaarverslag 2017

Sena publiceert vandaag het jaarverslag over 2017. Hierin lichten wij onze financiële en operationele resultaten toe.

Financiële resultaten
Zowel de gefactureerde als de ontvangen licentie-inkomsten stegen in 2017, respectievelijk met 3,7 procent naar € 67,5 miljoen en 2,1 procent naar € 67,3 miljoen. De doorbetaling aan rechthebbenden bedroeg € 58,9 miljoen. De bruto exploitatielasten kwamen uit op € 7,5 miljoen (- 1,3%).

Operationele resultaten
Minstens zo belangrijk als de financiële resultaten zijn onze dienstverlening en transparantie aan onze rechthebbenden. In 2017 hebben wij op dit vlak veel doorontwikkeld. Sena neemt een actieve rol in in de totstandkoming van de wereldwijde Virtual Repertoire Database. Aan online portal MySena zijn in 2017 diverse verbeteringen doorgevoerd. Tevens hebben we het afgelopen jaar gewerkt aan de totstandkoming van een Sena app, die naar verwachting deze maand gelanceerd zal worden.

Het jaarverslag, inclusief video’s en bijlagen, is hier te lezen als interactieve pdf.

Meer Sena nieuws

"De daadwerkelijke rechthebbende van dat ene liedje willen we zo snel mogelijk doorbetalen" - Markus Bos

Geplaatst op 10 december 2018

“Ik zou me geen bestaan kunnen voorstellen zonder muziek” - Tino Martin